Het is mogelijk om uw herhaalmedicatie te bestellen via onze receptenlijn (toets 2 in het keuzemenu). Dit kan in principe op elk moment van de dag (of nacht), behalve tijdens onze vakanties.
Als u gebruik maakt van de receptenlijn wordt de telefoon minder belast en wordt het voor patiënten die met de huisarts of assistente willen overleggen makkelijker om de praktijk te bereiken.
Indien u ’s ochtends vóór 12 uur inspreekt, kunt u uw medicijnen de volgende werkdag ophalen bij de apotheek, of indien u dit hebt aangegeven, worden deze bij u thuisgebracht. Spreekt u ná 12 uur in, dan liggen de medicijnen na 2 werkdagen voor u klaar.
Wilt u van de receptenlijn gebruik maken, zorgt u dan dat u de volgende gegevens duidelijk inspreekt:
- Uw naam
- Geboortedatum
- Telefoonnummer (bij vragen wordt u gebeld)
- De naam van de medicijnen, de sterkte, en hoe vaak u het medicijn inneemt
- De naam van uw apotheek
- Of het bezorgd moet worden
U kunt de receptenlijn niet gebruiken voor het aanvragen van nieuwe medicatie, voor het herhalen van een kuur bij klachten, of voor medicatie die u langer dan 3 maanden niet gebruikt heeft.
Ook is de receptenlijn niet bedoeld voor het stellen van medische vragen of het maken van afspraken. U wordt hierover niet teruggebeld.