Factuur bij niet verschijnen op afspraak:
Helaas komt het steeds vaker voor dat patiënten niet verschijnen op een afspraak in onze huisartsenpraktijk.
Hiermee gaat onnodig spreekuurtijd verloren en dat gaat ten koste van zorg voor anderen.
Daarom hanteren wij sinds 1 januari 2022 een ‘No Show’ tarief als schadevergoeding voor het niet nakomen van afspraken bij zowel de huisarts, de assistente als onze praktijkondersteuners.
Wij hanteren hierbij de richtlijnen van de Landelijke Huisartsen Vereniging:
Als u de afspraak niet door kunt laten gaan, vragen wij u het liefst 24 uur van tevoren, maar uiterlijk 2 uur van tevoren, de afspraak telefonisch af te zeggen. Het kan altijd gebeuren dat u een afspraak niet door kunt of wilt laten gaan.
Indien u niet (tijdig) afzegt, volgt er een aantekening in uw dossier en ontvangt u een factuur.
De hoogte van de factuur is afhankelijk van de tijdsduur van de niet-nagekomen-afspraak.
Let op: deze factuur wordt niet door uw zorgverzekering vergoed en zult u zelf moeten betalen.
* Afspraak niet afgezegd? Dan zijn de kosten voor u.
Mocht u dus verhinderd zijn op de gemaakte afspraak, dan graag bericht uiterlijk 2 uur voor de geplande afspraak. De afspraak wordt dan afgemeld en u kunt veelal direct, mocht het nodig zijn, een nieuwe afspraak maken.
Er wordt dan natuurlijk ook geen ‘No Show’ tarief berekend.